10 Ocak 2016 Pazar

SERTİFİKA YÖNETMELİĞİ

SAĞLIK BAKANLIĞI
 HEMŞİRELİKTE ÖZEL ALAN YETKİ BELGESİ /SERTİFİKA VERİLMESİ
USUL VE ESASLARINI
 BELİRLEYEN YÖNETMELİK

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç
Madde 1- Bu yönetmeliğin amacı, Türkiye’de diploması onaylanmış hemşire ve hemşireliğe denk eğitimli sağlık memurlarına yönelik “Hemşirelikte Özel Alan Sertifika Eğitimi programlarının” usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam
Madde 2- Bu yönetmelik, sağlık hizmetlerinde görevli hemşire ve sağlık memurlarının hemşireliğin özel alanlarında eğitilerek yetki belgesi/ sertifika almalarını sağlayan “Hemşirelikte Özel Alan Eğitimi”nin usul ve esaslarını kapsar.

Dayanak
Madde 3- Bu yönetmelik; 6283 Sayılı Hemşirelik Kanununun 8. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.(Değ.: Kanun No. 5634 RG: 2.5.2007/26510)
Hemşireler meslekleri ile ilgili olan özellik arz eden birim ve alanlarda belirlenecek esaslar çerçevesinde yetki belgesi alırlar. Yetki belgesi alınacak eğitim programlarının düzenlenmesi, uygulanması, koordinasyonu, belgelendirme ve tescili ile kredilendirme ve yetki belgelerinin iptali gibi hususlar, Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.

Tanımlar
Madde 4- Bu yönetmelikte geçen,
Bakanlık”: Sağlık Bakanlığını;
 “Hemşirelik Eğitim Kurumu”:  Hemşirelikte lisans eğitimi veren herhangi bir yüksek öğretim kurumunu;
“Türk Hemşireler Derneği Eğitim Konseyi (Kurulu)”: Türk Hemşireler Derneği bünyesinde, Hemşirelik Eğitim Kurumları ve Hemşirelik Özel Alan Dernekleri yöneticilerinden oluşan  kurulu
“Hemşirelik Özel Alan Derneği”: Hemşireliğin özel bir alanında Türk Hemşireler Derneği üyesi olarak faaliyet gösteren tüzel kuruluşu;
“Hemşirelikte Özel Alan Eğitim Üst Kurulu”: Bakanlık Müsteşar yardımcısının başkanlığında, Sağlık Eğitim Genel Müdürlüğü, Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün birer temsilcisi ile Türk Hemşireler Derneği Hemşirelik Eğitim Konseyi  (THD-HEK)’nin yedi üyesinden oluşan toplam 11 kişilik kurulu;
Eğitim Düzenleme ve Yürütme Kurulu”: İlgili özel alan/dal eğitiminde yetkin olan, Hemşirelik eğitim kurumları ve Hemşirelik Özel Dal/Alan Dernekleri temsilcilerinden oluşan en az 3 kişilik kurulu;
“Koordinatörler”: Özel alan/dal eğitim programının koordinasyonundan sorumlu, o alanda eğitimli, uzman (doktora ve yüksek lisans diplomalı) hemşireleri;
Öğretim Elemanı”: İlgili özel alan/dal eğitimini yürütmek üzere Hemşirelik Yüksek Okulları ve uygulama alanlarında görevli akademik ünvanlı (en az yüksek lisans diplomalı) hemşireler ile ilgili alanda yetki belgesi/sertifika sahibi rehber hemşireler ve diğer ilgili eğitimcileri (hekim, fizyoterapist, diyetisyen, psikolog, vb);
“Klinik Rehber Hemşireler”: Katılımcılara, ilgili özel alan/dal eğitiminin uygulamalı bölümünde rehberlik yapan, en az lisans diplomalı ve ilgili alanda yetki belgesi sahibi hemşireleri;
“Özel Alan/Dal Eğitimi”: Türk Hemşireler Derneği Eğitim Konseyi (Kurulu)  tarafından süresi, içeriği ve sıklığı  belirlenen, herhangi bir hemşirelik alanında temel hemşirelik eğitimi süresince edinilenden/kazanılandan daha ileri düzeyde bilgi ve beceriyi kazandıran;  yüz yüze veya uzaktan  ve en az yarı süresi uygulamalı olan eğitim programını;
“Uygulama Alanı”: Özel alan/dal eğitiminin uygulamalı bölümünün yürütüldüğü ilgili sağlık kurum ve kuruluşların;
“Katılımcı”: Özel alan/dal eğitimine katılan, Türkiye’de diploması onaylanmış, meslekte en az bir yıl deneyimli hemşire ve hemşireliğe denk eğitimli sağlık memurlarını,

“Özel Alan/Dal hemşiresi”: Özel alan eğitimi programını tamamlayan ve o alanda yetki belgesi alan hemşire veya sağlık memurunu,

“Yetki Belgesi” (Sertifika): Hemşirelikte Özel Alan eğitim programını başarı ile tamamlayan hemşire ve sağlık memurlarına verilen ve Sağlık Bakanlığı, eğitimi yürüten hemşirelik programı yöneticisi ve varsa ilgili özel dal derneği yoksa Türk Hemşireler Derneği başkanının imzalayacağı belgeyi ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM
İlkeler ve Usuller


Madde 5- Hemşirelikte özel alan/dal eğitiminin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi ile katılımcıların istihdam edilmesinde aşağıdaki ilke ve usuller esas alınır.

İlkeler:
a.      Özel alan/dal eğitimi, Hemşirelikle ilgili kuruluşlar ( okullar, dernekler, birlik v.b)
tarafından hemşirelikle ilgili mevzuata dayandırılarak geliştirilir, yürütülür ve kontrol   edilir.
b.   Özel alan/dal eğitimi hemşireliğe özgüdür, hemşireliğin felsefesi, ana amacı, işlevleri ve etik kuralları ile uyumludur.
c.   Özel alan/dal eğitimi, temel hemşirelik eğitiminde kazandırılan bilgi beceri ve tutumun ilerisinde bir derinlik ve kapsamda olup araştırma ve deneyimlerle sürekli olarak geliştirilir ve güncellenir.
d.     Özel alan/dal eğitimi, hem istek, hem de gereksinim doğrultusunda belirlenir.
e.       Özel alan/dal eğitimi, hemşirelik mesleği kapsamında olup sürekli tekrarlayan sorunlara ve olgulara odaklanır.
f.       Özel alan/dal eğitimi, kabul edilmiş ulusal düzeyde mesleki standartlar ve özel alana ilişkin eğitim standardı   ile uyumludur.
g.      Özel alan/dal eğitim programının kredilendirilmesi doğrudan hemşirelik mesleği ya da ülkemizdeki diğer sağlık meslekleri için belirlenen kredilendirme sistemi ile uyumludur.
h.      Özel alan/dal eğitimi özellikle uygulama yönünden uygun kaynaklara sahip olan bir üniversitenin hemşirelik eğitim kurumlarının ve ilgili özel dal/alan hemşirelik derneğinin ortak sorumluluğundadır.
i.        Koordinatörler özel alan/dal eğitim programı süresince tam zamanlı görev yapar.


Usuller:
a.      Özel alan/dal eğitimi; Sağlık hizmetlerinde ihtiyaç duyulan alanlarda Türk Hemşireler Derneği Hemşirelik Eğitim Konseyine yapılan başvurular, Türk Hemşireler Derneği bünyesinde oluşturulmuş olan Özel Alan Bilimsel Danışma Kurulu tarafından değerlendirilir. Uygun görülen program Türk Hemşireler Derneği tarafından Hemşirelikte Özel Alan Eğitim Üst Kuruluna sunulur ve Eğitim Üst Kurulu’nun onayı alındıktan sonra yürürlüğe konulur.
b.      Özel alan eğitim programları, tercihen uzman (doktora ve yüksek lisans diplomalı) ya da o alanda sertifikalı ve eğitim formasyonu olan lisans diplomalı hemşire ve sağlık memurları tarafından koordine edilir.
c.       Özel alan eğitim programları, Hemşirelik Yüksek Eğitim programı bulunan illerde, Hemşirelik Eğitim kurumları ve ilgili özel alan hemşirelik derneğinin ortak sorumluluğunda, Özel alan eğitiminin uygulamalı bölümünün yürütüldüğü ilgili sağlık kurum ve kuruluşlarının hemşire yöneticileri ile işbirliği yapılarak yürütülür.
d.       Özel alan eğitim programları her yıl açılır
e.       Özel alan eğitimi alan hemşire ve sağlık memurlarının atama ve görevlendirmeleri, aldıkları eğitime uygun hizmet sunan sağlık kuruluşlarına ve bu kuruluşların ilgili birimlerine yapılır.
f.       Özel alan eğitimi almış hemşire ve sağlık memurlarının özlük hakları iyileştirilir.
d.      Özel alan eğitimi almış hemşire ve sağlık memurlarının hizmete katkıları araştırmalarla ölçülür ve değerlendirilir; bu sonuçlar programların yeniden planlanmasında kullanılır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
6-Hemşirelikte Özel Alan Eğitim Üst Kurulu’nun çalışma esas ve usulleri:
a. Bakanlık Müsteşar /Yardımcısının başkanlığında, Sağlık Eğitim Genel Müdürlüğü, Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün birer temsilcisi ile Türk Hemşireler Derneği Hemşirelik Eğitim Konseyi  (THD-HEK)’nin yedi üyesinden oluşur.
b. Bakanlık temsilcileri, Sağlık Bakanlığı’nın ilgili Genel Müdürlüklerince görevlendirilir. Türk Hemşireler Derneği temsilcileri Derneğin Hemşirelik Eğitim Komisyonu üyeleri arasından belirlenir.
c. Eğitim Üst Kurulu üyeleri, iki yıl süre için görev yapar. Yeni kurul üyeleri seçilinceye kadar mevcut üyelerin görevi devam eder. Üyeliğe tekrar seçilmek mümkündür. Kurul toplantılarına kabul edilebilir bir mazereti olmaksızın iki defa üst üste veya bir üyelik döneminde toplam dört defa katılmayan üyenin kurul üyeliği sona erer. Üyeliğin boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye seçilir.
d. Kurul Ocak, Mayıs ve Eylül aylarında olmak üzere en az üç kez toplanır. Bakanlık gerekli hallerde kurulu toplantıya davet edebilir ve en az 15 gün önce üyelere yazılı olarak bildirilir.
e. Kurul en az 6 üyenin katılımı ile toplanır ve üye tam sayısının salt çoğunluğu ile karar alır. Oylarda eşitlik olması halinde başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
f. Kurul kararları karar defterine yazılır ve toplantıya katılan üyeler tarafından imzalanır. Kararı imzalamadan toplantıyı terk eden üye o toplantıya katılmamış sayılır. Karara muhalif olanlar, şerh koymak suretiyle kararları imzalarlar. Muhalif görüş gerekçesinin karar altında veya ekinde belirtilmesi zorunludur.
f. Kurulun sekreterya hizmetleri Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülür.
g. Kurul gerekli gördüğü hallerde,  ilgili sivil toplum kuruluşunu tüm masrafları kendilerine ait olmak üzere toplantıya davet edebilir.
h. Ankara dışından toplantıya katılan kurul üyelerine 6245 sayılı Harcırah Kanunu Hükümleri çerçevesinde Bakanlık tarafından harcırah ödenir.


Madde 7- Hemşirelikte Özel Alan Eğitim Üst Kurulunun yetki, sorumluluk ve görevleri şunlardır:
  1. Türk Hemşireler Derneği tarafından önerilen sertifika programlarını yönetmelik ilkeleri doğrultusunda değerlendirmek, başvuran kurumlara eğitim yetkisi vermek veya verilmiş yetkiyi kaldırmak,
  2. Ulusal düzeyde hemşirelikte özel alan eğitim faaliyetlerinin sonuçlarını değerlendirmek,
  3. Eğitilen personelin özlük haklarının iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için ilgili kuruluşlarla işbirliği yapmak.

Madde 8- Hemşirelik Eğitim Konseyi (HEK) THD bünyesinde kurulmuş olan Türk Hemşireler Derneği’nden 3 temsilci ile Hemşirelik Eğitim Kurumları ve Hemşirelik Özel Alan Dernekleri başkan ya da temsilcilerinden oluşan ve hemşirelikte temel ve temel üstü eğitimle ilgili geniş katılımlı bir kuruldur.  
THD- HEK’e görevlendirilenler,  üç yıl süre ile görev yapar. Yeni kurul üyeleri seçilinceye kadar mevcut üyelerin görevi devam eder. 
Madde: 9- Türk Hemşireler Derneği Hemşirelik Eğitim Konseyinin görev, yetki, sorumlulukları şunlardır:

  1. Türk Hemşireler Derneği Hemşirelik Eğitim Konseyi, özel alan hemşirelik eğitimi programlarını, Türk Hemşireler Derneğinin ‘Özel Alan Hemşirelik Eğitimi Yönergesi’ doğrultusunda yönetir.
  2. Hemşirelik alanında Özel Dal Dernekleri ve eğitim kurumları tarafından teklif edilen sertifika programları ile ilgili başvuruları, ulusal ve uluslar arası standartlar doğrultusunda değerlendirmek üzere ilgili Hemşirelik Özel Alan Bilimsel Kurullarını (Board/Çalışma Grupları) oluşturmak,
  3. Uygun görülen programları ‘Hemşirelikte Özel Alan Eğitim Üst Kurulu’na sunmak,
  4. ‘Hemşirelikte Özel Alan Eğitim Üst Kurul’u tarafından açılması istenen programlara ilişkin ‘Özel Alan Bilimsel Kurulları’nı oluşturmak ,
  5. Özel Alan Bilimsel Kurulları tarafından oluşturulan eğitim programlarının,  Eğitim Düzenleme ve Yürütme Kurulu aracılığı ile uygulanmasını sağlamak,
  6. Uygulanan sertifika programlarını değerlendirmek ve sonuçlarını ‘Hemşirelikte Özel Alan Eğitim Üst Kurulu’na bildirmek.

Madde 10-Hemşirelikte Özel Alan Bilimsel Kurulu

Açılacak her özel hemşirelik alanı için, Türk Hemşireler Derneği-HEK tarafından çağrılan, ilgili özel alanda uzman olan hemşirelik öğretim üyeleri ve var ise hemşirelik özel dal derneklerinin yok ise THD’ nin en az lisans diplomalı ve sertifikalı temsilcileri ile “eğitim fakültelerinin “program geliştirme” ve “ölçme ve değerlendirme” uzmanlarından oluşur.
Madde 11- Özel Alan Bilimsel Kurulu yetki, sorumluluk ve görevleri şunlardır;
a.      Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ışığında eğitim programı düzenlenecek özel alanların görev analizlerine ve görev tanımlarına dayalı ders müfredatını oluşturmak ,
b.      Özel alan/dal eğitimlerine model olacak eğitim planlarını hazırlamak ve Hemşirelik Eğitim Konseyi’ne önermek,
c.       Özel alan/dal eğitiminde sorumluluk almak isteyen hemşirelik kuruluşlarının programlarının uygunluğunu değerlendirmek, uygulanan programları denetlemek ve sonuçlarını Hemşirelik Eğitim Konseyi’ne rapor etmek,
d.      Eğitimlerle ilgili yayın ve doküman çalışmaları yapmak,
e.       Özel alan/dal eğitimi almış hemşire ve sağlık memurlarının hizmete katkılarını araştırmalarla ölçmek, değerlendirmek; bu sonuçlardan programların yeniden  planlanmasında  yararlanmak,
f.       Özel alan/dallarla ilgili “Ulusal Bakım Protokolleri”ni belirlemek ve duyurulmak üzere Hemşirelik Eğitim Konseyi’ne önermek,
g.      Yönetmeliğin uygulanması ile ilgili olarak “Hemşirelik Eğitim Konseyi’ne gerekli gördüğü diğer konularda görüş bildirmek.
h.      Programın kredilendirme sistemini oluşturmak ve Hemşirelik Eğitim Konseyi’ne önermek.

Eğitim Düzenleme ve Yürütme Kurulu
Madde 12- Eğitim Düzenleme ve Yürütme Kurulu”, ilgili özel alanda yeterli kaynaklara (Öğretim üyesi, uygulama alanı, malzeme vb donanıma) sahip bir üniversiteye bağlı hemşirelik eğitimi veren kurumun ve var ise özel dal derneklerinin yok ise THD’ nin en az lisans diplomalı ve sertifikalı temsilcilerinden oluşan en az 3 kişilik kurulu,
Özel hemşirelik alanında özelleşmiş en az bir hemşire, bir yönetici hemşire ve bir eğitim hemşiresi de yer alabilir. Eğitim programı hem özel alanda hem de eğitimde yetkili (en az )bir hemşire tarafından koordine edilir. Kurs koordinatörünün bilgi ve becerisini yenilemek için maddi ve yönetsel destek sağlanır.

Madde 13- Eğitim Düzenleme ve Yürütme Kurullarının yetki, sorumluluk ve görevleri şunlardır;
a.      Belirlenen özel alan/dal eğitim planlarınıEğitim Üst Kurulu”na sunmak ve onaylatmak,
b.      Belirlenen özel alan/dal eğitim programlarını yürütmek üzere koordinatör/koordinatörler seçmek,
c.       İlgili özel alan/dal eğitimine ilişkin eğitim ortamını hazırlamak,
d.      İlgili özel alan/dal eğitiminde kullanılacak kaynak ve dokümanları (kurs notları devam çizelgesi, sınav kağıtları, beceri kontrol listeleri vb.) oluşturmak,
e.       İlgili özel alan/dal eğitim programında rol alacak eğitimcilerle işbirliği yapmak,
f.       Uygulamalı eğitimle ilgili kuruluşların yöneticileri ile işbirliği yapmak, uygulamalı eğitimde rol alacak “Klinik  Rehber  Hemşireler” i belirlemek,
g.      İlgili özel alan/dal eğitim programına başvuran kişileri değerlendirmek ve katılımcıları belirlemek,
h.      Programla ilgili kişi ve kuruluşlarla yazışma ve iletişimi sağlamak,
i.        Programı başarı ile tamamlayanların yetki belgelerinin düzenlenmesini sağlamak,
j.        İlgili özel alan/dal eğitim programı ile ilgili kayıtların tutulmasını sağlamak ve her bir programla ilgili rapor hazırlamak ve bu raporları THD’ ye ve “Eğitim Üst Kurulu”na bildirmek,
k.      İlgili özel alan/dal eğitim programında görev alan eğitimcilere ders ücreti, harcırah, yolluk vb ödemelerin yapılmasını sağlamak,
.

Koordinatörler

Koordinatörler” Özel alan/dal eğitim programının koordinasyonundan sorumlu, en az lisans diplomalı (o alanda sertifikalı ve eğitim formasyonu olan) ya da uzman (doktora ve yüksek lisans diplomalı) hemşirelerdir. Düzenleme kurulu içinden en az bir kişi koordinatör seçilir.

Madde 14- Koordinatörlerin yetki, sorumluluk ve görevleri şunlardır;
a.      Eğitim Düzenleme Kurulunun Madde 11’de yer alan yetki sorumluluk ve görevlerinin c,d,e,f,g,i,j,k fıkralarında belirtilen görevleri, Eğitim Düzenleme ve Yürütme Kuruluna karşı sorumlu olmak üzere yürütmek,
b.      İlgili özel alan/dal kuramsal ve uygulamalı eğitimini izlemek ( kapsam,devam,disiplin vb)  iyileştirici ve kolaylaştırıcı faaliyetlerde bulunmak,
c.       Kuramsal ve uygulamalı eğitimin ölçme ve değerlendirmelerini yapmak
d.      İlgili özel alan/dal eğitim programı ile ilgili kayıtları tutmak, her bir programla ilgili rapor hazırlamak ve bu raporları “Eğitim Düzenleme ve Yürütme Kurulu”na bildirmek,

Uygulama Alanları

Madde 15- Uygulama alanı hemşire yöneticilerinin yetki, sorumluluk ve görevleri şunlardır;
a.      Planlanan özel alan/dal eğitimindeki uygulama faaliyetlerinin yürütülmesinde “Eğitim Düzenleme ve Yürütme Kurulu” ve “Koordinatör” e destek olmak,
b.      Planlanan özel alan/dal eğitimine katılması istenen eğitimci hemşire ve klinik rehber hemşirelerin görevlendirilmesi ile uygulamalı eğitim ortamının hazırlanmasına destek vermek.
.
                                                    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Eğitime Katılacaklar ve Programla İlgili Hususlar

Kayıt-Kabul Şartları
Madde 16- Hemşirelikte Özel Alan/Dal Eğitimine katılacak adaylarda aranacak şartlar şunlardır;
  1. Türkiye’de diploması onaylanmış hemşire ve hemşireliğe denk eğitimli sağlık memurluğu diplomasına sahip olmak,
  2. Bilimsel Danışma Kurulu tarafından ilgili özel alana ilişkin belirlenen koşulları sağlamış olmak.
Programla İlgili Hususlar
Madde 17- Programla ilgili aşağıda belirtilen hususlar uygulanır:
a.      Her bir özel alan/dal eğitim programı, en az 20 en fazla 30 kişilik gruplardan oluşturulur.
b.      Özel alan/dal eğitiminin uygulamalı kısmında en fazla 6 kişi için bir klinik rehber hemşire görevlendirilir.
c.        Özel alan/dal eğitim programına katılanlar, eğitim süresince ders, beceri laboratuvarı uygulamaları ve klinik uygulamalara devam etmeye, verilen ödevleri ve görevleri zamanında yapmaya ve sınavlara girmeye zorunludurlar.
d.      Özel alan/dal eğitim programına devam zorunludur, geçerli bir özüre dayansa bile kuramsal ve uygulamalı eğitime devamsızlık yapanlar telafi etmemeleri halinde yetki belgesi alamazlar.
e.       Özel alan/dal eğitim programında katılımcıların değerlendirilmesi öğrenim hedefleri doğrultusunda yapılır; kuramsal konularla ilgili yazılı olarak en az iki “Ara sınavı” ve/veya ödevler, eğitim oyunları, vaka çalışmaları, problem çözme egzersizleri ve “Bitirme Sınavı” yapılır; ara sınavların veya dönem içi çalışmalara verilen puanların % 40’ı, bitirme sınavının %60’ı alınarak geçme notu hesaplanır. Beceri laboratuvarı ve klinik uygulamalarda ise adaylar özel alan/dal ile ilgili hedeflenen beceriler (örneğin hasta ile iletişim, hasta eğitimi, vb) yönünden beceri kontrol listeleri ile değerlendirilir.  Katılımcıların başarılı sayılması için eğitimin tamamına katılmış olmaları, kuramsal sınavlardan ve dönem içi çalışmalardan en az 80 almaları ve hedeflenen becerileri başarmaları gerekir.

f.       Özel alan/dal eğitim programında başarılı olanlara ilgili alanda yetkiyle çalışabileceklerini belgeleyen sertifika verilir. Sertifikalar ilgili alandaki bilgi ve uygulamanın gelişme hızına göre 2 ile 5 yıl arasında ki bir sürede yeniden onaylanır. Yeniden onaylama, (uzaktan eğitim de dahil olmak üzere) çeşitli yöntemler ile “yeni bilgi ve becerileri içeren kuramsal ve/veya uygulamalı türde sınavlar yapılmasını veya sürekli eğitim kredilerinin belgelendirilmesini gerektirir.
g.      Özel alan/dal eğitim programında başarısız olanlar ikinci bir kez aynı programa alınabilir, ancak ikinci kez başarısız olanlar aynı programa bir daha alınmazlar.

BEŞİNCİ BÖLÜM
Atama ve özlük Haklarına İlişkin Hükümler


Madde 18- Hemşirelikte özel alan/dal eğitimini başarı ile tamamlamış olan hemşire ve sağlık memurlarına eğitim aldıkları alanda hizmet veren sağlık kuruluşlarında ilgili birimde çalışma önceliği verilir.
Madde 19- Hemşirelikte özel alan/dal eğitimini başarı ile tamamlamış hemşire ve sağlık memurlarının özlük hakları ile ilgili düzenlemeler ilgili Bakanlık ve kuruluşlar nezdinde yapılır.
ALTINCI BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme
Yürütme
Madde 20- Bu yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürürlük
Madde 21- Bu yönetmeliği Sağlık Bakanlığı yürütür.
                                              



   EK BÖLÜM
Hemşirelikte Özel Alan Eğitim Programlarının Açılması, Başvuru Yapılması İle İlgili Hususlar


Madde 22 -  Hemşirelerin “Özel Alan Eğitimi” alması ile ilgili yeni eğitim programlarının başlatılması teklifi, “sağlık kuruluşları, özel dal dernekleri, hemşirelik eğitim kurumları veya kişiler” tarafından “THD’ ye yapılır.  Bu teklif THD Hemşirelik Eğitim Konseyi’nde oluşturulan bir çalışma grubu tarafından incelenir; karar ve gerekçeleri ve karar olumlu ise “eğitim programının standartları”  THD aracılığı ile üst kurula bildirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder